15 december 2007

Christmas cards


Det regnar julkort över oss i dessa tider! Det kommer inga med posten - istället överlämnar man dem personligen. Jag tror man med gott samvete kan säga att engelsmännen är galna i att ge varandra julkort. I mina ögon en jättetrevlig företeelse (eftersom jag har en egen passion för vackra, snygga, roliga kort; allt som är gjort av papper och går att skriva hälsningar på!).

Det roliga är att folk inte nöjer sig med ett kort från hela familjen. Vi får ett av varje familjemedlem och det blir många när familjerna består av fyra till sju personer!

I skolan byter kompisarna julkort med varandra, i god tid innan jullovet infaller. De skriver själva sina hälsningar med sin prydligaste handstil. Vår dotter fick hela fyra julkort av en god vän i sin klass. Jag frågade försiktigt ifall han kanske tycker lite extra mycket om henne..? Svaret kom undrande - "vaddå??" Fyra julkort, det var inget särskilt med det ;-)

Julkortet på bilden från Paperchase (favoritbutiken!)

5 kommentarer:

Var dags glimtarn sa...

Ja det är en mysig pysslig tid julen i England : )
När flyttar ni?

...och snart Stockholm sa...

Hej Glimt! Förutom hemma hos oss - här står flyttkartongerna högt och lågt och mamma och pappa är lagom stirriga... Lastbilen går imorrn och själva sitter vi på flighten tillbaka till Sverige på torsdag. Barnen har sista dagen i skolan imorrn.
God Jul!

Maria Agrell, Barcelona sa...

Vilket vackert kort. Jag gillar också julkort :)

Tack för länken i högerspalten.

GOD JUL från Barcelona,
Maria

Var dags glimtarn sa...

Men hej och merry merry och god flytt!! Skriv en stund till hur det går för er och barnen, sthlm väl!?

Igen good luck !

...och snart Stockholm sa...

Maria, God Jul till dig också! Kul att du tittade in här.

Glimt, tack för lycka till:et! Har precis vinkat av flyttgubbarna. Stockholm ska bli härligt och kanske blir det några rader till, man vet aldrig. Men jag kommer ju till dig i vilket fall :-)