21 oktober 2006

Stundande besök

Jag prackade givetvis James Morrison på min kärlek, mannen, min MAN. När hans 25-åriga kvinnliga kollega hade lyssnat på Wonderful world i tre sekunder i hans Ipod utbrast hon "Oh, you're SO in the middle!".

Antagligen inte det en 36-årig lätt förkyld jetlaged småbarnspappa allra helst vill höra om sig själv ;-) Han skulle nog hellre välja nåt i den här stilen: "Jag är BRED, har många strängar på min lyra, är inte inskränkt som vissa småungar...". Skämt åsido, jag tror att A har väldigt kul med sina nya kollegor. Han får väl berätta mer om det nån dag, här i bloggen.

Vi är förväntansfulla här idag. Mormor kommer imorgon! Det riktigt pirrar i magen. Vi får över en vecka tillsammans med henne och hon hinner bo in sig i vårt viktorianska, semi-detached hus som ser ut som husen gör i brittiska TV-deckare (ja inte dom mest glamorösa förstås)och hon får ett eget krypin på loftet.

Vi ska visa henne skolan och dagis, ta med henne till parkerna vi tillbringar så många eftermiddagar i, promenera in till Bramhall Village, ja... bara vara tillsammans. Undersöka hennes handväska (barnen alltså), insupa mormorsdoften den goda, leka ordlekar och busa.

Själv ser jag fram emot att krypa in i kramen, höra "lilla gumman" sägas kärleksfullt och känna lena handen stryka över håret.

Inga kommentarer: