30 oktober 2006

Hairdo

Brittiska kvinnors* hår har en tendens att se väldigt tillrättalagt och stelt ut. Deras frisyrer skulle hålla för Gudrun-stormar, jag lovar. Därför var jag lite orolig när jag skulle gå till frisören för första gången här. Tänk om jag skulle komma därifrån med nånting väldigt onaturligt? Men det var ingen fara. De lyssnade och gjorde inget konstigt med håret alls - det blev bra och jag hade en ljuvlig stund medan de tvättade och klippte.

När jag klev in tog en receptionist min kappa och erbjöd mig en kopp kaffe. Sen tvättade någon mitt hår, läääänge. Masserade utan brådska och först därefter klippning (av en tredje person) och ny kopp kaffe med kaka!

Med den servicegraden ser jag fram emot nästa besök hos frisören.

Och saknar samtidigt Mats på Hårdoktorn i Norrköping, som alltid, alltid gjort det bästa som kan göras med ett tunt hår som mitt. Du är bäst Mats!

*Kanske en liten generalisering.

Inga kommentarer: